Rakan E-AduanAduan BaruSemak AduanTatacara SMS


Rakan e-Aduan

Faedah sekiranya menjadi Rakan e-Aduan adalah seperti berikut.

Perkara Rakan e-Aduan Pengadu Biasa
BUTIRAN DIRI Daftar sekali sahaja. Daftar setiap kali melaporkan aduan baru.
MELAPORKAN ADUAN
BARU
Cuma perlu login. Seterusnya nyatakan butiran pengaduan. Perlu lengkapkan butiran diri dan selepas itu baru boleh nyatakan butiran pengaduan.
SEMAKAN STATUS
PENGADUAN
Cuma perlu login. Semua butiran pengaduan yang pernah dibuat, dipapar mengikut kronologi dan status perlaksanaan. Memerlukan nombor rujukan dimasukkan dahulu beserta nombor ID sokongan, sebelum semakan status perlaksanaan sebarang aduan boleh dibuat.
NOMBOR RUJUKAN
PENGADUAN
Tidak perlu dinyatakan. Cuma perlu login dan semua butiran pengaduan yang pernah dibuat, dipapar mengikut kronologi. Perlu dinyatakan bagi setiap semakan aduan yang dikehendaki.

Daftarkan diri anda sebagai Rakan e-Aduan. Pilih ID PENGGUNA dan KATA LALUAN yang unik untuk diri anda. Anda juga perlu masukkan maklumat butiran diri anda serta maklumat sokongan yang lain seperti yang disyaratkan. Bagi tujuan pendaftaran aduan baru serta semakan aduan semasa melalui sistem pesanan ringkas (e-Aduan MBPP SMS), sila daftarkan nombor telefon bimbit (mobile phone) anda.



*  Adalah medan mandatori.
**  Untuk penggunaan sistem e-Aduan MBPP SMS.
***  Untuk tujuan statistik sahaja.
***  Lengkapkan Butiran ini untuk memudahkan komunikasi dengan pihak MBPP.


  ID Pengguna *   (mestilah diantara 5 - 20 aksara)
  Kata Laluan *   (mestilah diantara 5 - 20 aksara)
  Sahkan Kata Laluan *
  BUTIRAN PRIBADI
  Nama *
  Alamat E-mel *
  Mobile (SMS) **   (cth: 0196200160)
  Alamat ***
  Telefon ***
  Fax ***
  Keturunan *** Melayu Cina India Lain-lain
  Jantina *** Lelaki Perempuan
  Jenis Pengguna ***